21 Ocak 2015 Çarşamba

Hemen Almalıyım!

Selaaaaaaaaaam!

Bugün kitap alma çılgınlığımdan bahsedeceğim. Instagram hesabımda da demiştim ihtiyacımdan fazla kitap alıyorum diye..


Kitap okumak bizim içim yemek yemek, su içmek gibi birşey. Hayatımızın temellerine oturttuğumuz bir eylem haline geldi. Okuduğumuz kitap sayısı artıkça, kitap alma ihtiyacımızda aynı oranda artıyor. Buraya kadar her şey normal değil mi? Amaa 2 kitap okuyup 5 kitap alıyorsak ne olacak?


Bu yazıyı tamamen kendimden örneklerle yazacağım. Çünkü herkes benim gibi olmayabilir. Ben önceden elimdeki kitaplar bitmeden asla kitap almazdım. Önce elimdekileri okur, sonradan istediğim kitapları alırdım. Ama bu sene dershanemin kitapçılar çarşısında olmasından dolayı sürekli kitap alıyorum. Bu durumdan da hiç hoşnut değilim ama engel olamıyorum. Örneğin geçiyorum dükkanın önünden raflarda ismini duyduğum herkesin övdüğü bir kitap var! İhtiyacım yok ama alıyorum. Neden çünkü şuan herkes onu okuyor! Hazır yeri gelmişken şunu da demeden geçemeyeceğim. Popüler kitaplarla her zaman sorunum olmuştur. Hangi kitap, seri popüler olduysa ondan nefret ettim, okuyamaz oldum. Çünkü bazı insanların, popüler olmak için kitapları kullanması beni deli ediyor. Ne diyordum hah! Herkes okuyor diye onu alıyorum. Ama "Atlantisli popüler sevmiyordun hani?" dersiniz belki. Doğru sevmiyorum. Ama konusu ilgimi çekenleri de okurum. 


Kitabı aldım. Mutluyum yaşasın kitap aldım falan seviniyorum. Ama eve bi geliyorum, bi bakıyorum ki daha okunacak tonla kitabım var! Ama ben yeni kitap aldım! Hemen başlıyorum dövünmeye! Allahım naptım ben? Neden aldım? Hangi ara okuyacağım? Hepsi birikmeye başladı diye. Hemen oracıkta kendime söz veriyorum " Tamam Atlantisli bitti bu kadar kendine bir daha kitap almayacaksın önce elindekiler bitsin öyle".. Ama maalesef lafta kalıyor. 


Böyle olunca okuma hevesimde kaçıyor açıkçası. İki üç kez bahsettim bu ay okuma sıkıntısı çektiğimden bunun sebebini buldum sonunda! Buymuş meğersem! Ben artarda kitap alıyorum ama okumuyorum. Başlıyorum birine sonra Instagram'da, internette, bloglarda yeni bi kitap görüyorum. O ilgimi çekiyor alıyorum, sonra bir başkası bir başkası.... Bu asla sona ermiyor. E iyi hoş da ben kitap alıyorum ama okumuyorum ki! 


Eğer siz de benim gibiyseniz üzgünüm. Size birşey diyeceğim. Bunu duymaktan hoşnut olmayacaksınız ama... Bizler maymun iştahlıyız. Artık kitap okumak amacını aştı bizler için. Biz neden kitap okuyoruz? Eğlenceli olduğu için, günlük dertleri bize unutturduğu için, oradaki dünya harika olduğu için, bilgi için, öğrenmek için.. Ama biz napıyoruz sadece kitabı alıyoruz, resmini çekiyoruz, Instagram'a atıyoruz... Hayır kitap okumak bu değildir. Kitaplar fotoğrafını çekmek için değildir. Okumak içindir. 


Bunları yazarken farkına vardım. Artık bir daha ihtiyacım dışında kitap almayacağım. Sizlerin önünde söz veriyoruım. Artık kendi maymun iştahım yüzünden, gereksiz yere kitap almayacağım. Eğer siz de benim gibiyseniz. Lütfen düşünün. Dediklerimi ve kendi halinizi düşünün. 


NOT: Artık hepimiz internetten kitap alıyoruz. 50 TL, 75 TL üzerinde kargo ücretsiz diye ben bazen istediğim tüm kitapları aynı anda alıyorum. Bu çok güzel birşey ama istediğim şeylerin hepsine birden aynı anda sahip olmak beni sonradan pişman ediyor. Keşke hepsini aynı anda almasaydım diyorum. İstediklerimi bu kadar kolay elde etmemeliydim diyorum. Bunu da eklemek istedim. Neden bilmiyorum.


KİTAPLI GÜNLER! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tasarım: Şevval & Moka