19 Ağustos 2015 Çarşamba

Kitap Yorumu: Kız Kardeşim İçin -Judi Picoult

Selamlar! 
Normalde türü dram olan kitapları pek okumam çünkü pek duygusal bi insan olmadığım için sonunda ağlamayınca veya duygulanmayınca sinirlerim bozuluyor fhghfdkjf. Ama bu kitabı aşırı övdüler ve çok merak ediyordum. Sonunda okuma fırsatı buldum. 
Konusu;Anna hasta değil, ama ön üç yaşına dek sayısız ameliyat, nakil ve operasyon geçirdi, iğneler vuruldu. Hepsi ablası Kate'in çocukluğundan beri yakasını bırakmayan lösemiyle mücadele edebilmesi için. Kate ile tam doku uyumu olması için labarotuar ortamında genleri özel olarak seçilen özel üretim bir çocuk olan Anna, ablasına ilik verebilmesi için dünyaya getirilmişti - bu rölünü ve hayatını hiç sorgulamadı… bugüne dek. Şimdi ise ergenlik çağındaki çoğu genç gibi Anna da gerçekte kim olduğunu sorgulamaya başlıyor ve sonunda çoğu insan için akla getirmesi bile mümkün olmayan bir karar alıyor; ailesini paramparça edecek ve sevdiği ablası için belki de ölümcül sonuçlar doğurabilecek bir karar. Çok önemli etik tartışmaları körükleyen kışkırtıcı bir roman olan Kız Kardeşim İçin, bir ailenin ne pahasına olursa olsun verdiği hayatta kalma mücadelesini ve ibret alınacak bir ahlak öyküsünü anlatıyor. "Picoult'nun son romanı ile uykusuz gecelere hazır olun. Sadece, elinizden bırakamayacağınız bir hikaye dersek, bu eserin hakkını yemiş oluruz. Elinizde tuttuğunuz muhteşem, yürekleri dağlayan, tartışmalar ve ikilemlerle dolu, dürüstçe anlatılmış bir kitap."Booklist"Picoult son derece karmaşık bir konuyu cesurca ve açıkça ele alıyor ve kitabına insanın içini burkan, inanılmaz şaşırtıcı bir nokta koyuyor."
Valla ne desem, nasıl başlasam bilmiyorum ama gerçekten çok etkilendim. İlk kez bi kitabı okurken sıkıntı yaşadım. Yani kendimi ben olsaydım ne yapardım diye düşünmekten alıkoyamadım üstüne üstlük cevap da bulamadım buna. Anna'ya hak veriyorum böbrek vermek riskli bir iş, ama ablası ölecek o zamanda. Hani çok affedersiniz bi tabir vardır ya İki ucu b*klu değnek aynı o hesap. Ailenin yaşadıklarını göz önünde bulundurursak annesinin pskilojisinin normal olmasını zaten bekleyemezsiniz. Yani kitap sizi çıkmaza sokuyor çok ciddiyim...

Kitabı okuyorum bi yandan şöyleyim "Allahım napacaz kızım ölüyor" hdfjhgajdf. Öyle bi okumuşum ki sanki Kate'yi ben doğurmuşum onun annesiyim kızım yaşasın diye çırpınıyorum :D Kitap 490 sayfa 300 sayfasını bi gecede okudum. Sonra baktım etkileniyorum bi gün ara verdim. Sonra dün gece bitirdim ama zombi gibiydim djhnfjhk. Yani ben 500 sayfa boyunca yaşam mücadelesi verdim, kızımı kurtarmaya çalıştım. BEN ANNE OLDUM :'). Çok zor valla arkadaşlar ciddi diyorum sevdiğiniz birinin her gün gözünüzün önünde eriyip gitmesini seyretmek çok zor.. Kitap olarak okumuş olsam bile o kadar etkilendim ki..

Kitabı okutan bir diğer şey de yazarın üslubu. O kadar etkileyici bir dille yazılmış ki sıkılmanız mümkün değil. Kitabı yorumlarken bile zorlandım gerçekten beni bile derinden yaralayan bi kitap oldu. Söyleyecek çok şeyim var ama cümleleri toparlayamıyorum... :( BU KİTABI OKUYUN!


Kitabın bir de filmi var. 2009 yapımı. Anne rolünde Cameron Diaz var :'). Ben tabi ki kitap diyorum yine. Ama filmini de izlemek istiyorum tabi ki! 




Şunu da demeden geçemeyeceğim. Kitapta sevdiğim bir diğer karakter de Jesse yani abileriydi. Neden bilmiyorum ama kendimi ona yakın hissettim. Kitabın hiç öyle biteceğini tahmin etmezdim.. Yani OOOOOOOOOOOOF OOOOOF KAPPE DÜNYA :C


4 yorum:

  1. Elif konu o kadar uzun yazılmışki okumadım.Ama yorum bırakmadan gidemem uleynnn!!! sdfghjk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya Kinu üzdün şuan ben 500 sayfalik kitabı okumusum sen 5 satır sey okumayon bb smjdjdkkdo Yorumun için teşekkürler ♥

      Sil
  2. Çoğu kez bu filmi duymuştum ve izlemek için pek bir vaktim olmadı. Galiba filmi vardı diye hatırlıyorum ama izlemiş gibiyim, yeniden izleyesim geldi ayy *.*

    YanıtlaSil

Tasarım: Şevval & Moka