18 Kasım 2015 Çarşamba

Kitap Yorumu: All The Bright Places -Jennifer Niven

Bu kitabı okuyalı neredeyse bir ay oldu ancak yeni paylaşmaya fırsatım oluyor. Bloga kendi kişisel yazılarımı yazmaktan kitap yorumlarını yazmayı bıraktığımı fark ettim. Taslakta 2-3 tane daha böyle kitap yazısı var. Onları da yakında yazacağım inşallah...

All The Bright Places
Jennifer Niven
388 Sayfa 
Penguin Books
The Fault in Our Stars meets Eleanor and Park in this exhilarating and heart-wrenching love story about a girl who learns to live from a boy who intends to die.

Theodore Finch is fascinated by death, and he constantly thinks of ways he might kill himself. But each time, something good, no matter how small, stops him.
Violet Markey lives for the future, counting the days until graduation, when she can escape her Indiana town and her aching grief in the wake of her sister’s recent death. When Finch and Violet meet on the ledge of the bell tower at school, it’s unclear who saves whom. And when they pair up on a project to discover the “natural wonders” of their state, both Finch and Violet make more important discoveries: It’s only with Violet that Finch can be himself—a weird, funny, live-out-loud guy who’s not such a freak after all. And it’s only with Finch that Violet can forget to count away the days and start living them. But as Violet’s world grows, Finch’s begins to shrink.
Ya bu kitabı ben öyle bir ruh halinde bitirmiştim ki tam bi ruhsal çöküntü zamanımdaydı. Şu okul değiştirdiğim haftalar falandı. Sabah saat 5 te kalkıp bu kitabı bitirmiştim öyle bi anıma denk gelmiş.
Şuan düşünüyorum da iyi ki o piskolojiyle kalıp intihar falan etmemişim fgdjhgjdhg. Çünkü bu kitap insanı öyle bir psikolojiye sokuyor ki yani kitap bitince elinizde bi rahat yarım saat bir saat kalıyor ve derin derin düşünüyorsunuz.

Kısaca kitap hakkında bilgi vermek gerekirse kitabın iki ana başrol karakteri Finch ve Violet aynı okulda okumaktadırlar. İkisi de aynı anda, aynı saatte atlayıp intihar etmek için okulun saat kulelerine çıkarlar. Finch kafasını kaldırır ve Violet'i görür. Onu intihardan vazgeçirir. Sonra ikilimiz beraber bir ödev için proje grubu oluştururlar ve olaylar böyle başlar...

Şimdi böyle anlatınca kulağa çok sıradan bi şey gibi geliyor ama  değil. Çünkü ben anlatamadım gfjdghjdfg. Cidden sevdiğim kitapları anlatamıyorum ve yorumlayamıyorum. Bazen kendi kitap yorumlarımı okuyorum. Kitaba tepki vermekten konusunu bahsetmediğim yorumlar olmuş yani hdsgjdfg. Umarım bu da öyle olmaz.


Ne diyordum hah! Kitaba lütfen "Romantik" kategorisinde bakmayın. Çünkü romantik bir kitap değil. Tamam Violet Finch'den hoşlanıyor ama öyle canımlı cicimli olaylar beklemeyin. Çünkü kitap neşeli değil. Kesinlikle neşeli bir kitap değil. Ve bu spoiler olmuyor ama kitap tamamen ölüm, intihar ve depresyon üzerine kurulu diyebiliriz. Okurken yüzünüzde sürekli bi acınası tebessüm oluyor. Okurken buruk buruk, acı acı gülümsüyorsunuz bunu neden yapıyorsunuz bilmiyorsunuz. Finch'in ve Violet'in diyalogları o kadar ilham vericiydi ki... Sanırım gülümseten buydu. Ama finalde o 
gülümsemeler boğazımda kaldı abv.

Kitabı okurken zamanı durdurmak istedim ya resmen o an Violet'le Finch öyle kalsınlar, kitabın sonu gelmesin hep mutlu olsunlar istedim. Çünkü Finch mutlu olmayı hakeden bir karakter. Öyle biri düşünün sürekli farklı şekillerde intiharı düşünüyor, manik depresif, psikologla görüşen, ailevi
sorunları olan, sürekli kendinden kaçan bir tip. Kitap boyunca Finch'e üzüldüm yemin ederim yüreğim parçalana parçalana okudum. Mutlu olsun istedim. Ve Finch okuduğum en sıra dışı erkek karakterdi ve favori 5 karakterime girmeyi başardı. 
Ooof of yazarken bile valla dertleniyorum. Yazara sövüyorum, karmaşa içerisindeyim. 




Violet ise geçen kış kız kardeşini araba kazasında kaybetmiş birisi. Kız kardeşi Eleanor onun aynı zamanda en yakın arkadaşı ve onun vefatı ile kendini toparlayamıyor. İntihara eğilimi artıyor. Dışarıya sürekli gülümsese bile asla gözlerinin içi gülmüyor. Taa ki Finch ile tanışana kadar. Belki Finch onu hayata tutan en önemli etken oluytordur. Çünkü Finch ile geçirdiği zamanlarda mutlu. Finch Violet'e yaşamayı öğretiyor diyebiliriz. Onu intihar fikrinden vazgeçiriyor ama intiharın eşiğinde olan zaten Finch. Tüm kitabı bunu bilerek okumak o kadar acı veriyor. Finch o kadar derin bir karanlıkta ki Violet bile çıkaramaz onu. Gün geçtikçe batıyor. Aslında çevreden yardım istiyor gibi, tutunacak bir el arıyordu bence ama kimse fark edemedi. 
Kitap çok çok derin anlamlı cümlelerden oluşuyordu. Bir yerde gülerken bir yerde ağlama eşiğindeydiniz. Bu kitap benim canımı çok çok yaktı. Gerçekten uzun süredir okuduğum en mükemmel ötesi kitaptı. Ve beni yıktı geçti, parçalandım. Bu kitabın her sayfasında bir şeyler öğrendim. Ve kendimi buldum da denilebilir. Tabi ki intihar konusunda değil hfdgjfdgj. Finch ve Violet'in kendileriyle olan çatışmaları bana çok tanıdık duygular yaşattı. Ve ister istemez etkilendim. 
Cidden bilmiyorum bu kitap nasıl anlatılır, tanıtılır tek bildiğim beni paramparça ettiğiydi. Yine yaptım sanırım kitaba tepki vermekten kitap hakkında fazla bilgi veremedim ama ne desem hakkında spoiler olacak bir kitap sanırım. 


Kitabın sonunda yazardan bir not var. Yazar bu olayı yaşamış. Yani yaşanmış bir olay. Yine spoiler olacak diye olaylardan bahsedemiyorum.... Ama bunu bilince daha da kahroldum. Kitabı okuyanlar sonunda ağlamışlar falan ama ben derin duygulara boğulmaktan ağlayamadım sanırım dfghdfghfg. Lütfen ingilizcesi yeten herkes bu kitabı okusun! HATTA BU KİTAP İÇİN İNGİLİZCE ÖĞRENİN! Türkçe'ye ne zaman çevrilir bilmiyorum. Hoş Türkçe olursa kitaba yazık ederler diye de korkmuyor değilim. Ama çok çok güzel bir kitaptı ve herkesin okumasını, benim hissettiklerimi hissetmesini çok isterdim. 

Ayrıca film olacakmış sanırım. Violet karakterini elle Fanning canlandıracakmöış, erkek oyuncu henüz belli değilmiş. Benim kafamda tam Jakub Gierszal olarak canlandı. Tabii onun siyah saçlı hali. Çükü Finch tam öyle bir tip. Jakub Gierszal'I da İntahar Odası'ndaki Dominic olarak bilirsiniz belkii. 

Neyse bu kitap hakkında daha fazla konuşamicam... Sağlıcakla kalın! 












16 yorum:

  1. Ben simdi senin anlatımından çok merak ettim. Türkçeye çevrilsede okusam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yakında çevrilir. Pegasustan öyle bi atak bekliyorum yani (:

      Sil
  2. senin anlatımında Finch ve Violet ikilisinin ilişkisine romantizmden ziyade ben iki çökmüş ruhun birbirine olan desteğini gördüm doğrusu. nitekim bir insan hayatta her şeyi geride bırakmak için yaşamına son vermeyi düşündüğü an kendi kaderini paylaşan birini görüp yardım eli uzatıyorsa, yaşamdan beklentisi ve umutları henüz sönmemiştir. benim için şu su gibi akıp giden anlatımında Finch karakterinde bu durumu gördüm. elbet okumadığım için henüz ne denli doğru düşünüyorum bilemeyeceğim, öte yandan da blogger da bu denli güzel kitaplar gördükçe kitap listeminde gittikçe kabardığını gördüm ama var olsun kabarsın. benim için de bir keşif oluyor. ^^
    sağolasın Elif.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okumadan okumuş gibi yorum yaptın *-* Acaba çok mu spoiler vermişim :( Umarım Türkçe'ye çevrildiğinde okuduğunda zevk alırsın *-* Aslında kitapta romantik yerler de vardi ama ben tam senin dediğin yerlere yoğunlaştım. Dediklerinin çoğunda haklısın kitap boyunca Finch'in depresyondan çıkmasını beklemiştim :((

      Sil
    2. Kitabı okumadan okumuş gibi yorum yaptın *-* Acaba çok mu spoiler vermişim :( Umarım Türkçe'ye çevrildiğinde okuduğunda zevk alırsın *-* Aslında kitapta romantik yerler de vardi ama ben tam senin dediğin yerlere yoğunlaştım. Dediklerinin çoğunda haklısın kitap boyunca Finch'in depresyondan çıkmasını beklemiştim :((

      Sil
    3. Kitabı okumadan okumuş gibi yorum yaptın *-* Acaba çok mu spoiler vermişim :( Umarım Türkçe'ye çevrildiğinde okuduğunda zevk alırsın *-* Aslında kitapta romantik yerler de vardi ama ben tam senin dediğin yerlere yoğunlaştım. Dediklerinin çoğunda haklısın kitap boyunca Finch'in depresyondan çıkmasını beklemiştim :((

      Sil
  3. Ya ama o stickerlar harikaaaa !! Ben ilk gün okulun ilk gününde çıkartacaktım, sonra geçti ama harika gözüküyorlaaaar *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben unutmadım ve çıkardım ehehehehe *-*

      Sil
  4. Bazen taslakta birikir böyle yazılar. Bende de oluyor. Blog zaman istiyor ya! :) :)

    Kitap yazıları okumayı severim ben. Bunu da sevdim. :) Ben de beklerim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ederim :3 Sizin blogunuzu da takip ediyorum uzun zamandır. Aslında blogta önceden daha çok kitap yorumu yapardım, şuan taslaklarımda bir çok kitap yorumu birikti ve bu sorumsuz hissetmeme neden oluyor ;-; Dediğiniz gibi blog zaman istiyor ((:

      Sil
  5. Çok güzel yazmışsın. O kadar güzel ki fazla zaman olmayan ve çok kitap okuyan biri olmamama rağmen hemen elime kitabı alıp okuyasım geldi. Umarım Türkçe'ye çevirilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım :( Cevrildiginde de umarım beğenirsiniz :v:

      Sil
  6. Türkçe'ye ne zaman çevrilir ya:( Böyle güzel bir konusu olan kitapla tanıştırdığın için çok teşekkür ederim. Umarım yyakın zamanda çevrilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım :c Pegasus'dan bekliyorum bir şeyler hadi bakalım...

      Sil
  7. dili ağır mıydı? ingilizce olduğu için soruyorum. rahat okunabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dili ağır mıydı... Açıkcası ingilizce seviyeni bilmeden kolay ya da zor diyemem :( Türkçe kitap okurken nasıl dili belirli bi seviyede bilmen gerekiyorsa bu da aynı hesap. Edebi bi kitap olmadığı için zor cümleler yoktu ama ingilizce kelime bilgin eksikse biraz sıkıntı yaşayabilirsin ^^

      Sil

Tasarım: Şevval & Moka