1 Ocak 2017 Pazar

Anime /Movie/ Yorumu: Perfect Blue

Perfect Blue
1 saat 21 dakika
1997 yılında yapılmış
Yapımcısı Paprika'dan tanıdığınız Satoshi Kon

Yeni yılın son yayını anime yayınıydı -yaniöyleolması gerekiyordusizöyleymişgibidüşününteşekkürler- İlk yayın da anime olsun zaten yeniyıla Perfect Blue izleyerek girdim. Saat 00.00 da havaifişekler patlarken ben yatakta gerim gerim gerilmekle meşguldüm. AYRICA bana burdan bu animeyi öneren twitter takipçime teşekkür ediyorum. BANA YILBAŞINDA İZLENECEK BİR FİLM OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİ. Kardeşim psikolojimi geri verir misin? 

Bu anime filmini tanımlayacak olsam tek kelime "Rahatsız Edici" olurdu. Çünkü gerçekten o kadar rahatsız ediciydi ki.. Karakterlerin çizimleri, kızın o yumuşak sesi ve geçen ortamlar, kullanılan müzikler VE SAHNELER. Bu tür şeylerden ben kolay etkilenirim yani izledikten sonra noluyo ya diye kafamı yastığa gömüp bekledim. Sonra uyuyakalmışım gerçi :'D Filmin etkisiyle uyuyamam diyordum ama uyudum. Benim bazı şeylerden etkilenmem yaklaşık 10 dakika falan sanırım.
 Neyse ne diyordum işte çok rahatsız ediciydi. Çünkü bir süre sonra neyin gerçek neyin illüzyon olduğu kafamı o kadar karıştırdı ki dedim herhalde delirdim.


BU ARADA SİZE HEYECANDAN FİLMİN  KONUSUNDAN BAHSETMEYİ UNUTTUM ÇOK ÖZÜR DİLERİM... 
Mimarin diye bir kızımız var ve bu kız 3 kişilik bir jpop kız grubunun üyesi. Anc
ak sonralardan kız yok ben oyuncu olacağım diye gruptan ayrılıyor. Hayranları çok üzülüyor tabi. Menajeri de bunu desteklemiyor. Ama kız tutturmuş yok ben aktris olucam insanlar beni idol olarak değil oyuncu olarak tanısın.. Gerçekten kız da mal ya neyse devam ediyorum. İşte bu kız bu arada bu kız bu kız diyorum ama ismi Mima :'D İşte Mima bir dizide rol buluyor ama sadecebir repliği var lol. Sonralardan kız sırf repliği daha fazla olsun diye tecavüz sahnesinde rol alıyor, dergilere çıplak pozlar veriyor falan kısacası İstanbul'a oyuncu olmak için gelip kötü yola düşen köylü kızı gibi bir hayat yaşıyor Mima. Bununla birlikte saplantılı da bir fanı var. O ruh hastası kişilik nette sayfa açmış Mima'nın Odası diye her gün Mima'nın yaptığı şeyleri yazıyor ama böyle trene hangi ayağıyla bindiğine kadar detaya girince kız korkuyor tabi......
TAMAM BU KADAR TANITIM YETER GERİSİ SPOILER OLABİLİR İZLEYİN VE GÖRÜN

Valla direk çat diye yazacağım ama tecavüz sahneleri beni çok rahatsız etti. Atlayıp geçtim direk o dakikaları. Bir de karakterlerin duyguları o kadar iyi yansıtılmış ki gerçekten dayanamadım bazı sahnelere. Bir de çizimler de aşırı tuhaftı. Herkes balık gibi gözleri ayrık ayrık çizilmiş çok çirkindi. Mima hariç o güzel çizilmişti. Bu arada özellikle görsel eklemiyorum animeden fazla herkes izleyip o an görsün hani önceden bakmayın da o an yaşayın o duyguyu.


Animede böyle bir sahne var. Requiem for a Dream filminin yapımcısı(?) ismine googledan bakmaya üşendim kusura bakmayın.. Bu sahneyi kendi Requiem for a Dream de çekmek için Satoshi Kon'a sormuş hatta para falan verip satın almış galiba. 
Bu film dışında aşırı ünlü 1 filme daha ilham kaynağı olmuş bu anime. Hatta direk bu animeyi filmleştirmişler diyor bazı yorumcular. Hangi film olduğunu söylemeyeceğim spoileeers. Söylersem çünkü anlarsınız her şeyi. 

Son olarak diyeceğim şu sonunda wtf oldum hani kabul ediyorum biraz tahmin etmiştim ama çok az. Sonunda o son 5 saniye beni mindfuck yaşattı. Yani????? Diye kafamda soru işaretleri dolaştı. Ama sonunu beğendim 
Genel olarak animeye bakınca da eğer animelerde cinsellik, kan ve insanların organlarının dağıtılması gibi unsurlar sizi rahatsız etmiyorsa bu animeye bir göz atın derim çünkü bunu hakediyor. Ama zayıf bünyeli biriyseniz aradığınız anime bu olmayabilir....
Şimdiden izleyeceklere keyifli:D seyirleeer!




2 yorum:

  1. oyy onun yerine tokyo-goodfather'ı izleseydin Atlantis'lim. o da Satoshi-sensei'nin yapımlarından bir tanesiydi ve olaylar yıl başı zamanında geçiyordu. Perfect blue psikolojik dalında en sevdiğim yapımlardan bir tanesi. insanı gerdiği gibi aşırı gerçekçi bir kurgusu var. Açıkçası Satoshi-sensei'nin tüm yapımlarını öneririm, mesela milenyum aktrisini ilk seyrettiğimde bir kitabın sayfalarına yolculuk yapmış ve o dünyayı yaşıyormuş havası vermişti, oyuncumuz Chiko adlı karakter anılarını anlatırken. Paprika ise harikaydı. bir gece vakti, 'hım, rüyalarla mı ilgiliymiş' diye yatmadan evvel seyredip, 'ben de bir Paprika istiyorum' demiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aah ah River bu kadar iyi tavsiye verdiğini hatırlasaydım direk sana gelirdim vallahi. Milenyum aktrisini duydum onu en kısa zamanda izleyeceğim, sen beğendiysen ben kesin beğenirim *v* Çok teşekkür ederim ~☆♡

      Sil

Tasarım: Şevval & Moka