27 Nisan 2015 Pazartesi

Kitap Yorumu: Tek İsim Tek Kader- John Green

Selamlaaar! Gelir gelmez kargomdan hemen bir kitap seçip okumaya başladım. ve o gece sabahlayarak kitabı bitirdim! Bakalım ne okumuşum.


Will Grayson
Ya çılgın dostunuz hayatınızla dalga geçen bir müzikal sahneliyorsa
Ve hoşlanmadığınızı sandığınız kız sizden hoşlanmaya başladıysa?
Öteki Will Grayson
Ya yapayalnız hissettiğiniz bu dünyada tek gerçeğiniz depresyonunuzsa
Ve hiç tanışmadığınız birine sırılsıklam âşık olduysanız?
İkisinin de ismi Will Grayson;
İkisi de Şikago'da yaşıyor
Ve ikisi de on yedi yaşında…
Ortak bir de dertleri var:
Aşka duydukları su katılmamış korku…
"Bu romanda hayat var." 
-Entertainmentweekly.com-
"Okurları hem kahkahaya boğacak, hem ağlatacak hem de herkese avaz avaz şarkı söyletecek." 
-Kirkus Reviews-
"Süperstar yazarlardan neşe dolu bir ortak çalışma." 
-The Daily Beast-
"Genç âşıklar, tutku, entrika, öfke, acı ve arkadaşlığa dair harika bir öykü." 
-Booklist-
Yazarımız herkesin bildiği üzere John Green. Aslında ne yalan söyleyeyim John Green sevmem. Herkesin ağlayarak, ayıla bayıla okuduğu Aynı Yıldızın Altında'yı hiç beğenmemiştim. Çok yuapmacık ve duygusuz buldum. Yani daha çok 12-14 yaş arasına hitap ediyor bence. Ayrıca daha bir çok muhteşem yazarımız varken bir anda John Green'i nasıl efsane yaptılar hala onu çözebilmiş değilim.

Neyse ben böyle böyle düşünürken yazarımızın yeni kitabı çıkmış. Hazır 15 lirayken yazarı tek kitapla yargılamamak amacıyla kitabı sipariş verip aldım. Instagram da falan okuyanların alıntıları da çok hoşuma gitmişti. Yani baya umutlu başladım kitaba. Ancaak 150. sayfalara gelince işin aslını anladım.

Kitapta iki Will Grayson'dan bahseldiğini biliyoruz. Ama hangisi hangisi onu okurken anlamımıştım. Kitabı okurken yani aslında bize iki Will'in hayatını da anlatıyorlarmış. Biz olayları aynı Will yaşıyor sanıyorken meğersem her bölüm farklı bir Will!miş. Ben bunu o malum yere gelince anladım. Neresi olduğunu spoiler olmasın diye söylemiyorum. İşte ben kitabı okuyup bitirince Instagram'a attığım fotoğrafta yazım hatalarından şikayet etmiştim. Evet kitapta büyük harf kullanılmamış. Bölüm başları falan hem küçük harf. Meğersem Will'leri ayırt edebilmemiz içinmiş o ayrıntı. Kitabı okurken sebebi olduğunu anlamıştım ama bu olacağı hiç aklıma gelmezdi. Bi bookstagram arkadaşımız dedi bunu da.


Kitap hakkındaki görüşlerime gelirsek; bence yazar gayler hakkında kitap yazmak istemiş. Sonra ekşın olsun diye iki Will koymuş. Ama üzgün John :( Bizimle diğılsın. Gay temalı kitaplar okumayı da sevmiyormuşum onu fark ettim. Ve hayır homofobik değilim. Okuduğum ilk gay temalı kitaptı. Belki o yüzden böyle düşünüyorumdur. Şimdi kitapta bi kere çok fazla gereksiz argo vardı. Yani yazar gençlere hitap edeceğim diye kitabı çöpe çevirmiş. Ayrıca bazı espiriler (!) beni çok rahatsız etti. Okurken yüzümü falan buruşturdum. Bu espiri detayını geçersek olay bence gerektiğinden fazla uzatılmış Ki 390 sayfalık kitapta olay 290!larda başlıyor. Son 100 sayfada da olay gerçekleşip bitiyor. Bitiyor ama nasıl bitiyor orası muamma. Çok havada kaldı bence. Havada bitmeseydi eğer sırf o son için bile kitaba 5 puan verebilirdim.

Çok fazla negatif yorum yaptım ama benim görüşüm bu. Ve biz bloggerlar bu konuda dürüst olmak zorundayız. Evet kitabı beğenemedim. John Green ve kankisi benim için sınıfta kaldılar. Tek olumlu olarak şunu söyleyebilirim. Gaylerin hislerini BAZI yerlerde çok iyi yansıtmış. Gerçekten empati yaptım ve onlar için herşeyin zor olduğunu düşünüyorum.

Son olarak istediğim fakat doların uçması sebebiyle alamadığım orjinal dilde kitapları tabletime PDF formatında indirdim. GO yayınları çıkaracakmış ama yakında These Broken Stars'a başlayacağım!

Herkese iyi haftalaar!

12 yorum:

  1. Demek ki neymiş Beyza? 15TL olsa bile John Green kitabı almıyormuşuz... Kendime ders çıkardım :33 Ben de sevmem John Green Atlantisli c: c:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay biricik kitap dostum valla bu bana da ders oldu. Bir daha kendi bildiklerimden şaşmayacağım :(

      Sil
    2. John Green kitabı almıyormuşuz nedir? Gayet iyi bir yazar ve bu kitabı da diğerleri gibi gayet iyiydi. Sanırım anlayarak okumadınız

      Sil
  2. Bu kitabi ingilizce olarak , konusunu bile okumadan siparis etmistim ... Sirf ingilizce diyeydi aslinda ...

    Ve sonra gaylerle alakali oldugunu anlayinca ... kendimle uzun ve derin bir konusma yaptim ... Konusunu okumadan kitap almamaliyim diye :(

    Yaptigin yorumlara baya katiliyorum //

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke okuyaydın konusunu :c ana katılmana sevindim çünkü Jahn Green konusunda biraz millet şey...

      Sil
  3. Bence de fazla gereksiz argo vardı. Ama kitap çok komikti.Çok güldüm okurken.Sonu da bence de çok havada kaldi onun disinda begendim 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi bazı yerlerde ben de çok güldüm ama argolar beni rahatsız etti :l

      Sil
  4. biz lgbt bireyler, bir kitabı "heterolarla ilgili" diyerek tanıtmıyoruz. "sanırım gaylerle ilgili kitapları sevmiyorum" diyerek sizden farklı cinsel yönelimleri olan insanları, yani bizleri ötekileştiriyor olmanız bile çok daha fazla lgbt edebiyatı okumanızın gerektiğine işaret ediyor. yorumlarda da buna benzer ifadeler okudum. "konusunu okumadan aldım, gaylerle ilgili olunca kendimle uzun bir konuşma yaptım" gibi. farklı bir insan türü olduğumuzu mu düşünüyorsunuz? ya da başka bir gezegenden geldiğimizi, ne bileyim? bir kitabı seversiniz ya da sevmezsiniz, insanlığın geldiği eleştirel olgunluk düzeyi bu hakkı hepimize tanıyor çok şükür. ama gaylerle, zencilerle, translarla, farklı bir etnik kimlik, cinsel yönelim hatta cinsiyetle ilgili olduğu için, mesela kadınlarla ilgili olduğu için, o kitabı eleştirmenize hayret ettim. sizin gibi okuyan zihinlerin bu yaklaşıma sahip olması düş kırıklığı yarattı. james baldwin tarafından yazılan giovanninin odası kitabını önerebilirim. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afedersiniz yorumunuzu yeni görüyorum. Öncelikle kitabın içeriği öyle olduğu için öyle yazdım. Zencilerle ilgi olsaydı zencilerle ilgili yazardım bu benim ırkçı olduğum anlamına gelmez. Ötekileştirme ile alakası yok. Ki fark ettiyseniz bu kitabın yorumu blogumdaki diğer yorumlardan daha kısa. Yanlış anlaşılabilirim diye eleştiriden mümkün olduğunca kaçındım. Yukardakı arkadaşım ise gaylerle olduğunu öğrenince uzun konuşma yaptım demiyor. "Konusuna bakmadan kitap almayayım" diye yazmış. Lütfen tekrar okuyun. Farklı bir insan türü falan gibisinden şeyler de söylemedim tamamen suçlayıcı bir yorum yazmışsınız. Yayında rahatsızlık duyduğum şeyin de konusu değil yazarın üslubu olduğunu da belirttim zaten. Önerdiğiniz kitaba da bakacağım ama sizin dediğiniz sebeplerden değil. Merak ettiğim için bakacağım. Lütfen yazdıklarımı tarafsız okuyup gelin. Saygılarımla...

      Sil
  5. Her bölümü sırayla iki farklı Will'in ağzından yazıldığını ve bu ayrıntıyı "yazım hatası" olarak nitelendiren birisine göre yine iyi anlamışsın kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırayla değildi ama işte bazen iki üç bölüm normal gidip sonra birden yine küçük harf olunca kafam karışmıştı. Sonradan kitapta bi yere gelince anladım nedenini ki yayında da belirttim bunu zaten. Sanki kitapta yazım yanlışı var diye anlattım.......

      Sil
  6. o kitap sadece john green e ayit bir kitap değil iki yazarın birleşip yazdığı bir kitap ve bence john greenden daha iyi yazarlar var bunu bende kabul ediyorum bende john greenin kağıttan kentler adlı kitabını beğenmemiştim ama genede adamı alaskanın peşindeyi okumadan önce yargılama derim

    YanıtlaSil

Tasarım: Şevval & Moka